maandag 13 oktober 2014

DIY: Kastanjekrans

Lekker! De herfst is begonnen en wat doen mijn kinderen en dan vooral de oudste. Juist, alle kastanjes die we tegenkomen mee naar huis nemen. Het is een soort verslaving, want als je eenmaal bent begonnen met zoeken, kan er niet gestopt worden.

Met de overschot aan kastanjes was een keuze snel gemaakt. Ik had al gekeken op Pinterest en vond veel plaatjes van ontzettend mooie kastanjekransen. Ondertussen was een vriendin ook enthousiast dus gingen we samen de Action in.
Ik kan creatief zijn, maar wat ik best moeilijk vind is om de juiste spullen te vinden. Gelukkig heeft deze vriendin wel deze gave dus kon ik mooi wat van haar opsteken.

Ik kwam thuis met een rieten krans en mos in een zakje. Lijmpistool had ik nog liggen. Week later was het zo ver en gingen we samen na het wegbrengen van onze kinderen naar school een dagje knutselen.
Zij vulde haar rieten krans met mos, bladeren, kastanjes, hortensia's en meerdere accessoires. Resultaat was schitterend (helaas geen foto van).

Vol goede moed ben ik ook begonnen met de lijmpistool en heb ik de krans helemaal beplakt met kastanjes. Daarna de gaten opgevuld met mos.
De schaal en kaarsen vond ik toevallig bij de Dekamarkt.
Ik ben erg blij met het eindresultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten