vrijdag 20 februari 2015

Haken: Omslagdoek

Onze dochter Anne had van een meisje een fiets gekregen. Voor dat meisje moest natuurlijk een cadeautje gemaakt worden.

Eerst wilde ik een tas met allemaal granny squares voor haar haken, maar uiteindelijk bleek dat de naaimachine en ik niet zulke goede vriendjes zijn en heb ik dat even op een (heel) laag pitje gezet.

Maar wat moest ik nou maken?? Weer zoeken op Pinterest en uiteindelijk kwam ik op de blog van "Haken en meer". Daar vond ik een patroon voor een omslagdoek. Zelf had ik nog nooit een omslagdoek gehaakt en had het ook niet echt mijn interesse, maar op dit moment moest en zou ik iets vinden om cadeau te geven dus toch maar de stoute schoenen aangetrokken en begonnen.

En dit is het eindresultaat!:



Ik heb het patroon hier gevonden: http://hakenenmeer.blogspot.nl. Ik vond het patroon erg makkelijk en ik had het zo door. Zeker een aanrader om deze te maken als je nog niet zo lang haakt als ik.
Omslagdoek is gemaakt van scheepjeswol, type Soft fun. Erg lekkere wol en superzacht.

Het was even spannend of de omslagdoek wel groot genoeg was, maar het paste precies.

Ik vond het erg leuk om de omslagdoek te haken. Misschien volgen er toch nog meer :-).


2 opmerkingen:

  1. Mooi hoor! Hier in Turkije maken ze ook alle soorten en maten met verschillende motortjes van die omslagdoeken. Knap van je Kim! Xxx Marije

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel :-)
    Ik vond het ook erg leuk om te maken. Ik gebruik alleen een haaknaald.
    Is haken niet iets voor jou?

    BeantwoordenVerwijderen