donderdag 28 mei 2015

Tuin (2)

Ondertussen zijn we alweer twee weken verder en begint het al aardig te groeien in de tuin.

Sperzieboontjes

De vier zonnebloemen komen al op.
 
 
Helaas heb ik te maken met twee soorten dieren die mijn plantjes maar niet met rust laten.
Dat zijn de slakken en onze poes Sofie.
De slakken zijn al begonnen met het opeten van de sperzieboonplantjes. Amper 5 cm. groot waren ze en opeens waren de plantjes verdwenen. Ik heb er snel wat slakkenkorrels gegooid, want ik wil ze echt niet hebben.
De andere lastpost is onze poes Sofie. Ze heeft af en toe de kolder in haar kop en graaft dan de kleine plantjes eruit. Ik heb haar heel boos aangekeken en op haar gemopperd, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt. Ik hoop echt dat de plantjes heel snel gaan groeien, zodat ze wat weerbaarder worden tegen onze sloopkat.



Oke, het ziet er nog kaal uit, maar ik heb er echt vertrouwen in dat over een paar weken mijn tuin vol staat met plantjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten