zaterdag 2 augustus 2014

Fotobewerking: Digital Scrappen

In het begin was ik voornamelijk bezig met digital scrappen van foto's en was ik actief op het forum Pspenmetplezier. Leuke forum waar veel lessen staan en er worden ook soort van wedstrijden gehouden wie de mooiste scrap uitwerking maakt. Zeker een aanrader als je meer wilt leren over scrappen met Paint Shop Pro of Photoshop.

Op internet kan je veel gratis plaatjes en achtergronden vinden, maar als je echt iets specifieks wilt hebben voor bijvoorbeeld een verjaardagskaart of een vakantiethema, kan je ook zogenaamde "kits" kopen. Een "kit" is een digitaal pakket met verschillende plaatjes en achtergronden opgeslagen als .jpeg files.

Ik koop ze weleens op:

Scraporchard

of

Scrapbookgraphics

Op deze websites staan heel veel verschillende en leuke "kits".

De laatste tijd "scrap" ik niet zoveel meer en ben ik ook niet meer actief op Pspenmetplezier, maar af en toe gaat het weer kriebelen en maak ik weer eens wat. Onderstaand wat uitwerkingen die ik heb gemaakt.

 Facebookcover met als thema Pasen.
Scrapbookkit is van: Valentina
Scrapbookkit naam: Smell of Spring
 

Verjaardagskaart dochter Anne
Scrapbookkit designer: Kimla Designs
Scrapbookkit naam: Blossom
 
Scrapbookkit designer: Kimla Designs
Scrapbookkit naam: Blossom
 
Verjaardagskaart zoon Koen
Scrapbookkit designer: Chelle's Creations
Scrapbookkit naam: One year older

Geen opmerkingen:

Een reactie posten