maandag 4 augustus 2014

Kinderen: Fietsen naar de pont

Uitjes bedenken in de zomervakantie valt af en toe niet mee. Ik ga graag op stap met m'n kinderen, maar soms ben ik weleens Koos inspiratieloos.

Drukke/dure pretparken mijd ik liever en het strand of zwembad in m'n eentje met twee jonge kinderen vind ik best eng. Ik heb namelijk 2 kinderen die gek zijn op water en het liefst zo ver mogelijk gaan. Laten ze nou net allebei nog geen zwemdiploma hebben.

Eigenlijk hoef ik het mezelf niet zo moeilijk te maken, want elke keer zie ik hetzelfde bij de kinderen. Als ik ze vraag wat ze willen dan komt er vaak uit dat ze gewoon thuis willen blijven. Gewoon even helemaal niets.
En als ze toch weg willen dan zijn het vaak de uitjes wat we al heel vaak hebben gedaan of waar ze de leukste herinneringen aan hebben.

Eén daarvan is fietsen naar de pont. Het stelt eigenlijk niet veel voor, maar ze vinden het schitterend. Ik moet eerlijk toegeven dat als we weer terug zijn dat ik het dan ook echt heel gezellig met ze heb gehad en dat ik ook echt het gevoel heb dat we erop uit zijn geweest.

Want zeg nou zelf. Een stuk fietsen en kletsen over van alles en nog wat. Met een pont het kanaal overvaren en dan aan de overkant liggen of zitten op een kleedje met eten/drinken, genieten van het uitzicht. Daarna nog een stukje verder fietsen naar een recreatiemeertje waar het heel rustig is en daar lekker spelen met water. Op de terugreis een patatje en een ijsje.

Einde van de dag heb ik 2 gelukkige kinderen die moe en voldaan naar bed gaan en zeg ik tegen mezelf dat we dit zeker nog een keer gaan doen.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten