zaterdag 15 november 2014

Campagne: Gun kinderen hun eigen label

Zaterdagochtend, man met kinderen naar scouting. Even een momentje voor mezelf. We hebben elke week een leesmap dus ik zat al gauw in mijn favoriete tijdschrift "Vriendin" te lezen.

Daarin stond een heel interessant stuk over campagne dat gestart is door Gezinscoach Liesbeth. Campagne heet Gun kinderen hun eigen label en wat ze hiermee wil bereiken is dat er gediscussieerd wordt waarom zoveel kinderen een label opgeplakt krijgen, namelijk een label van ADHD, ADD, autisme, enz. enz.
Voor bepaalde groepen is dit positief, omdat er echt iets aan de hand is en daarvoor is ook hulp nodig. Echter, de laatste periode lijkt het erop dat deze diagnoses erg snel bij kinderen worden vastgesteld, terwijl het misschien helemaal niet nodig is. "Door een kind te labelen, wordt hij 'afwijkend' en dus 'niet normaal'.
Maar wie is er dan normaal en wie bepaalt wat normaal is en wat niet.

Ikzelf vind het een supergoed initiatief dat deze campagne is gestart.

Voor meer informatie kan je naar de volgende website: www.gunkinderenhuneigenlabel.nl

Ze hebben ook een campagnefilmpje gemaakt:


Mijn bijdrage om deze campagne bekendheid te geven, is een stukje tekst op mijn blog. Ik weet dat mijn blog niet echt bezocht wordt, daarom heb ik ook een berichtje gestuurd naar een andere moeder die een nieuwsbrief maakt voor de basisschool waar mijn kinderen op zitten. Hopelijk komt het erin, want ik voel dat ik het erg belangrijk vind dat zoveel mogelijk mensen dit zien en erover gaan nadenken, zoals ik dat ook doe.

Zeg het voort, zeg het voort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten