zaterdag 15 november 2014

Haken: Gehaakte roos

Sorry hoor, maar ik moet het even kwijt....

Ik ben zo blij met een dochter die het heerlijk vindt om mijn creaties te dragen en het ook trots aan iedereen showt :-)
Ze motiveert mij ontzettend om steeds weer te gaan neuzen op Pinterest om leuke en schattige bloemetjes voor haar te haken.

Deze gehaakte roos heb ik ook op Pinterest gevonden. Het patroon is wel in het Amerikaans, maar met een beetje hulp is het mij toch aardig gelukt.
Ik heb er uiteindelijk een broche van gemaakt, want ik vond hem iets te groot als elastiekje.



Tip: Op de foto zie je dat ik de broche in het midden heb geplaatst, maar het is handiger om de broche wat meer naar boven te plaatsen. De bloem gaat namelijk een beetje naar voren hangen als de broche in het midden zit.

Ook deze roos haken? Ik heb het patroon op de volgende website gevonden: http://hille-knits.com/blog/crochet-roses/

Het is een Amerikaans patroon. Het was voor mij best puzzelen, maar gelukkig bestaan er plaatjes met vertalingen.


Veel haakplezier!

2 opmerkingen:

  1. Leuk hoor! Ook om op een haarspeld te bevestigen. Die verkopen ze ook kaal. Was wat voor mij geweest toen ik klein was! Schattig! Echt ook wat voor jouw "meisje-meisje". Xxx Marije

    BeantwoordenVerwijderen